24 Haziran 2016 Cuma

SEVİLEN ŞARKILAR

Hayatımızda yer edinen şarkılar vardır. Hani milyon tane şarkı bilirsiniz de o yer edinenler hiç çıkmaz aklınızdan. Aynı milyonlarca insanın içinden bir kişiyi seçip onunla evlenmeniz gibi.Ya da sürüsüne bereket arkadaş olabileceğiniz insan varken, cımbızla çekip sayılı insanı hayatınıza almanız gibi. Hayır abartmıyorum, alt tarafı şarkı değil. Sonuçta hayatımızda önceliği olan şeyler varsa, bunların hepsinin bir sebebi var.

Mesela açar açar dinlerim, ''Ah Bu Şarkıların Gözü Kör Olsun'' ve ''Sorma Ne Haldeyim''i. Depresyonda değilim, sanırım hiç girmedim. Evet kötü şeyler elbet yaşadım herkes gibi ama daha kötülerinin başımıza gelebilme ihtimalini bildiğim için isyan da etmedim. Kaderimse çekerimciyim biraz ama yapacak çok da bir şey yok.

Ya da ölmeden önce dinlemek, kanlı canlı dinlemek istediğim Sezen AKSU. Bir insanın hiç mi kötü sözleri olmaz. Şarkı kendisinin olsun olmasın, icra ettiği tek bir kötü şarkı yok. Gerçi ben ölmeden önce gideceğim diyorum ama kadın ölecek ben gidesiye kadar. Mekanı cennet olur inşallah. Neyse konumuza geri dönelim. ''Sarı Odalar'', ''Vazgeçtim'' , ''Gidemem'' , ''Git'' , ''Ben Sende Tutuklu Kaldım'' gibi şarkılarıyla ciğerimizi dağlayan, zerre kadar aşk acısı olmasa bile içimizde, sanki dün sevgilimizden ayrılmışçasına bizi kahreden, ''Rakkas'' , ''Kaçın Kurası'' , ''Seni Yerler'' gibi şarkılarıyla ise n'oluyoruz be dedirten ve bir anda düğünlerde bile duyabileceğiniz ve üstüne üstüne kalkıp göbek atabileceğimiz fıkır fıkır şarkıları olan kutsal kadın..








Gelelim yabancı bebişlerime.. Şimdi şöyle ki zaten bir Madonna hayranlığım hep vardı. Hatunun enerjisi ve yaşına kıyasla çekiciliği her zaman
imrenilesi olmuştur. Aynı zamanda Gypsy
kelimesini içinde barındıran herşeye bir ilgim
var. Zaten Madonna'nın da dediği gibi Gypsy
Friends Gogol Bordello. Yemin ediyorum
belli periyotlarla dinlerim bu şarkıyı ve ciddi
anlamda keyif alıyorum. Sizin de açıp dinlemeniz için link aşağıdadır.



Açın dinleyin, eminim pişman olmayacaksınız :)
Bakın teminat veriyorum o derece yani :)

Led Zeppelin Stairway to Heaven 'a bir zıplayış yapalım. Her zaman rock dinledim ama Led Zeppelin aşırı dinlemezdim. Hala daha açıp dinlemem ama bu şarkı ciddi anlamda herkesin bilmesi gereken bir şarkı. Duygusallıktan ziyade manidar. Bakalım bilmeyenler beğenecek mi?    


Queeeeeennnnn.... Freddie Mercury. Ölüyorum, bitiyorum. Sesine, sempatikliğine, hissine, söyleyiş şekline, hareketlerine, coşkusuna, beyaz kıyafetlerine, dişlek dişlerine. Hele ki hayat hikayesini ilk okuduğumda etkilenmiştim. We Are The Champions ve We Will Rock You efsaneleri herkesin bildiği kısmı. Bir de Bohemian Rhapsody, Show Must Go On, Somebody To Love, Under Pressure dinleyin. Aman Allah'ım diyeceksiniz. En azından %80iniz :)


Aslında daha milyonlarca şarkı var yerini diğerleriyle dolduramadığımız. Ama bu yayınım müziksiz yaşayamayanlara gelsin. Sevilen şarkılarım devamı gelecek. Korkmayın sevilen filmler diye devam etmeyeceğim. Belki kitaplar, gezilen görülen yerler ama film kısmından sizi kurtardım. Zira izlediğim filmlerin %90 ında sonunu hatırlamıyorum, çünkü uyuyorum. Ve inanılmaz zevksizim. Komikse gülerim, aşksa ağlarım, korkuysa hiç izlemem :) O zaman sıradaki alkışlar kendini bilmek de güzel diyerek bana gelsin :)

Y'akşamlar